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From Busan to Eurasia! 2030 World Expo in Busan! Eurasia Expedition has returned from successful 15-day-journey!

부산에서 유라시아로! 2030월드엑스포 부산에 유치해! 유라시아 시민대장정 13박15일 대여정을 무사히 마치고 돌아오다!

From Busan to Eurasia! 2030 World Expo in Busan! Eurasia Expedition has returned from successful 15-day-journey!

 

부산에서 유라시아로! 2030월드엑스포 부산에 유치해! 유라시아 시민대장정 13박15일 대여정을 무사히 마치고 돌아오다!

 

‘2022 Eurasia Expedition for Expo promotion consisted of 55 participants, including: university students, the head of Busan City Council, business people, art performers and interested people from Busan University of Foreign Studies, has returned from the journey to visit 3 central Asian countries (Kazakhstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan)  as well as Paris, France, and Belgium. The trip last from September 13 to 27 in pursuit of promotion of  2030 World Expo in Busan.


대학생 엑스포 홍보단, 부산시의회 의장, 경제인, 예술공연단, 부산외대 관계자 등 총 55명으로 구성된 ‘2022 유라시아 시민대장정’이 지난 9월13일부터 27일까지 중앙아시아 3개국(카자흐스탄, 키르기스스탄, 우즈베키스탄)과 프랑스 파리, 벨기에를 방문하여 2030 세계박람회 부산 유치를 위한 홍보활동을 무사히 마치고 돌아왔다.


The slogan of this expedition jointly organized by the Busan Metropolitan City, Busan Foundation for International Cooperation, and 2030 Busan World Expo Citizens’ Committee is, ‘From Busan to Eurasia, for 2030 World Expo in Busan!’


부산시, 부산국제교류재단, (사)2030부산월드엑스포범시민유치위원회가 공동으로 주관하는 이번 대장정의 슬로건은  ‘부산에서 유라시아로, 2030 월드엑스포 부산에 유치해!’이다.



With the launching ceremony at Busan station as the beginning of the expedition, the Eurasia Expedition members visited the capital cities of the 3 countries in central Asia (Almaty in Kazakhstan, Bishkek in Kyrgyzstan, Tashkent in Uzbekistan), with which the interexchange had got a lot more momentous due to the Russia-Ukraine crisis. These locations were followed by Paris, France, where the Bureau International des Expositions stands and Brussels, Belgium, that has rich experience in holding international expositions.


유라시아 시민대장정 대원들은 대장정의 출발을 알리는 부산역 출정식을 시작으로 러시아-우크라이나 사태 이후로 더욱 교류가 중요해진 중앙아시아 3개 나라의 수도(카자흐스탄 알마티, 키르기스스탄 비슈케크, 우즈베키스탄 타슈켄트)와 국제박람회 기구(BIE)가 있는 프랑스 파리 그리고 세계박람회 개최 경험이 많은 벨기에 브뤼셀을 차례로 방문했다.


In Almaty, Kazakhstan, the first destination, the expedition made the Busan-Almaty agreement as cooperative cities that raised expectations of cooperation in cultural, economic, tourism and film industries. It is such a meaningful step for Busan to take, as Almaty is the first cooperative city in the central Asian region. ‘The Silk Road Pioneers’ with 15 companies in Busan, also visited Almaty, to hold a local export conference which bore fruit of economic achievement.


유라시아 시민대장정 대원들은 대장정의 출발을 알리는 부산역 출정식을 시작으로 러시아-우크라이나 사태 이후로 더욱 교류가 중요해진 중앙아시아 3개 나라의 수도(카자흐스탄 알마티, 키르기스스탄 비슈케크, 우즈베키스탄 타슈켄트)와 국제박람회 기구(BIE)가 있는 프랑스 파리 그리고 세계박람회 개최 경험이 많은 벨기에 브뤼셀을 차례로 방문했다.

 

With the Expo promotion team, whose members were university students as its leader, the expedition visited three renowned universities (Kazakh University of International Relations and World Languages, Arabaev Kyrgyz State University, Kyrgyz National University, Tashkent Institute of Oriental Studies) in central Asia and Universite Paris Cite in Paris, France, to have an exchange event with the local students and made a great contribution to promoting Busan as one of the candidates for Expo 2030.


이번 대장정에는 대학생으로 구성된 엑스포 홍보단이 중심이 되어 중앙아시아 3개국 유명 대학교(알마티 국제관계세계언어대학교, 아라바예프 키르기스 국립대, 비슈케크 국립대, 타슈켄트 국립 동방대)와 프랑스 파리 시테 대학교를 방문하여 현지 대학생들과 함께 교류행사 개최를 통해 엑스포 개최 후보도시인 부산의 매력을 알리는데 큰 기여를 했다.


In Paris, as the final destination, the expedition targeted the K-wave as the key strategy to promote Expo in Busan. Mr. Go Toe Gyeong, a well-known YouTuber, promoted Busan by dancing ‘Random Play Dance’ (dancing to randomly playing music) with 500 local fans of K-pop at la Defance, Paris.


대장정의 마지막을 장식하는 파리에서는 한류 문화를 핵심 카드로 꺼내들어 부산엑스포 유치 열기를 끌어올렸다. 파리 라데팡스 광장에서는 유명 유튜버 고퇴경 씨가 프랑스 현지 K팝팬 약 500여명이 참여한 가운데 ‘랜덤 플레이 댄스’(무작위로 나오는 노래에 맞춰 춤추는 행사)를 선보여 부산을 홍보했다.

Korean Cultural Center, France, opened Busan Day in Paris, an event to offer Busan cuisine at snack bars and K-pop mixed Korean traditional music performances with 80 interested people of the BIE countries and local K-wave influencers, which drew a big applause and favorable reaction.


이어 주프랑스 한국문화원에서는 BIE 회원국 관계자와 현지 한류 인플루언서 80여 명이 참석한 가운데 ‘포장마차’를 활용한 부산 음식 체험, K팝을 접목한 퓨전 국악 공연을 통해 부산의 매력을 알리는 부산데이in파리 행사를 개최하여 현지 관객들로부터 큰 호응과 찬사를 받았다.



 

 

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